Загрузка. Пожалуйста, подождите...
Главная страницаВ світі → На секретній нараді в США вчені домовилися про створення "Франкенштейна"

На секретній нараді в США вчені домовилися про створення "Франкенштейна"

16.05.2016, 14:08
У Гарварді пройшла секретна нарада, присвячена створенню синтетичного генома людини - він дозволить радикально розширити можливості генної інженерії і, можливо, створювати штучних людей із заданими властивостями. У заході взяли участь близько сотні вчених, юристів і підприємців, проте журналістів туди не покликали, а з учасників взяли підписку про нерозголошення. Про це повідомляє Gizmodo.

genom2.jpg (19. Kb)

План створення синтетичного генома людини якісно відрізняється від звичайного редагування: вчені не просто підправлять один-два гена, а виготовлять всю ДНК. В результаті біологів не будуть стримувати пропоновані природою пари підстав, і їх можливості експериментувати з організмами різко зростуть.

Після того як інформація про нараду просочилася в ЗМІ, генетик Джордж Черч (George Church) з Гарварду, головний організатор зустрічі, поспішив заспокоїти громадськість. За його словами, нарада була присвячена не синтетичному геному людини, а всього лише перспективам виробництва довгих ниток ДНК.

Однак, як з'ясував науковий журналіст Ендрю Поллак (Andrew Pollack) з Нью-Йорк Таймс, спочатку проект називався «HGP2: проект синтезу генома людини», а в запрошенні на зустріч однозначно вказувалося, що головною метою вчених є синтез повного генома в клітинній лінії протягом десяти років. Тільки згодом організатори змінили назву на більш скромну ( «Випробування великих синтетичних геномів в клітинах»). Крім того, журналіста насторожила секретність наради.

Так чи інакше, Черч сподівається отримати повний геном людини через десять років. Раніше аналогічне звершення змогла здійснити лише група Крега Вентера, яка створила в 2010 році бактерію з штучним геномом. Однак створення штучної клітини людини - значно складніше завдання.

У лютому 2016 року уряд Великобританії дозволив дослідникам проводити експерименти по редагуванню геномів ембріонів людини. Кінцева мета вчених - вирішити проблему викиднів. Вони хочуть визначити гени, які найактивніше діють в перші дні життя плоду, коли ембріон формує клітини - основу майбутньої плаценти.