Загрузка. Пожалуйста, подождите...
Главная страницаПолітика → Паркінгу не треба: що не так із будівництвом підземної автостоянки перед університетом

Паркінгу не треба: що не так із будівництвом підземної автостоянки перед університетом

06.08.2018, 19:00
Незважаючи на те, що восени цього року у Львові планують оголосити інвестиційний конкурс на будівництво підземного паркінгу на площі Петрушевича, в мерії не полишають надій збудувати аналогічний об’єкт навпроти головного корпусу ЛНУ імені Івана Франка, що на вулиці Університетській. Так, у вівторок, 24-го липня, в ЛМР відбулися чергові слухання щодо проекту “Реконструкція площі перед головним корпусом університету імені Івана Франка з будівництвом підземного багаторівневого майданчика для паркування”. Журналіст сайту 032.ua з’ясовував, хто та чому виступає проти будівництва. Як все починалось Торік депутати міськради Львова під час пленарного засідання, дозволили провести у Львові інвестиційний конкурс для будівництва підземного паркінгу на площі перед університетом. В липні 2017 року виконавчий комітет ЛМР ухвалив рішення про розроблення детального плану території в районі вулиць Січових Стрільців, Університетської та Листопадового Чину. Над розробленням ДПТ на замовлення ЛКП “Зелений Львів” займалися фахівці ДП “Містопроект”, яке перемогло в тендерних процедурах. Після цього детальний план мали обговорити з громадськістю, аби дізнатися думку львів’ян. І якщо громадськість погодилася на запропонований проект, місто могло би шукати інвестора, який би збудував для водіїв підземний паркінг. Та вже на перших громадських слуханнях в університеті Франка, представники навчального закладу та науковці виступили проти будівництва підземного паркінгу перед університетом. Головне занепокоєння освітян – складна геологія на території, де планують збудувати багаторівнений майданчик для паркування. “Університет – це не тільки наука, це культура, це передусім молодь. А розробники проекту підходять до справи як кваліфіковані технократи: є ціль – маємо її досягнути. Свого часу були обіцянки від влади, що від ЛНУ заберуть транспорт, а тепер ми чуємо про те, що біля нас робитимуть ще одну дорогу. Крім того, площа перед університетом має сакральне значення, адже на ній відбувалися мітинги за державну мову та незалежність”, - сказав проректор з наукової роботи Львівського університету Роман Гладишевський. Читайте також: Будуйте краще на околицях: чи збудують у Львові підземний паркінг навпроти головного корпусу університету Франка. Крім того, мешканців Львова турбували аварійні будинки, які розташовані довкола території запланованого будівництва, – їхній стан може погіршитися через постійні вібрації, які спричинить вириття котловану. Свої зауваження та пропозиції університет передав в міську раду ЛМР та самим проектантам ДПТ. Однак думку представників університету так і не врахували, тож 5-го липня в навчальньому закладі відбувся круглий стіл щодо ризиків та наслідків підземного будівництва навпроти ЛНУ. Під час цього заходу університетська спільнота знову виступила проти спорудження підземного паркінгу, апелюючи до інженерно-геологічних проблем освоєння підземного простору центральної частини Львова. Так, на думку завідувача кафедри екологічної та інженерної геології і гідрогеології ЛНУ Петра Волошина, будівництво підземного паркінгу призведе до суттєвих змін інженерно-геологічних та гідрогеологічних умов. “Техногенні ґрунти, на яких у більшості випадків споруджені фундаменти будівель у центральній частині міста, характеризуються цілою низкою несприятливих властивостей: зокрема, високим вмістом органічних речовин та високою чутливістю до змін вологості. Заторфовані і техногенні ґрунти внаслідок дегідратації ущільнюються, що й призводить до деформації будівель і споруд”, - зазначив Волошин. Яким би міг бути підземний паркінг на площі перед універистетом Наразі місто розглядає три варіанти розміщення підземного паркінгу, заїзди і виїзди в який будуть відбуватись з боку вулиць Листопадового Чину та Січових Стрільців. За словами головного архітектора інституту “Містопроект”, який розробляв для Львова ДПТ території для будівництва підземного паркінгу, парковку розділять на чотири відсіки, кожен з яких вміщуватиме до 100 автомобілів та матиме окремий виїзд. “Щодо кількості паркомісць, то місто розглядає три варіанти будівництва підземного паркінгу: на 343, 356 та 358 паркомісць. Міська влада хоче бачити у Львові дворівневий паркінг, однак не все залежить від бажання міських можновладців. Ми пропонуємо робити однорівневу парковку”, - зазначила Склярова. Що тепер У вівторок, 24-го липня, в приміщенні львівської мерії відбулися чергові громадські обговорення щодо будівництва підземного паркінгу. Суть дискусії - незмінна: університет проти бдуівництва, а міська влада – за. Так, присутні на слуханнях представники університету заявили, що дії міської влади є неприпустимими, адже спорудження підземного паркінгу на площі перед університетом – пряме порушення українського законодавства, адже парковку планують облаштувати на території парку Ів. Франка, який належить до природно-заповідного фонду. Натомість, головний архітектор Львова Юліан Чаплінський, зазначив, що місто лише роздумує над можливістю збудувати підземний паркінг на вулиці Університетській. Детальний план території ще мають погодити депутати міської ради. Станеться це тоді, коли місто та громада домовляться про спільну позицію щодо будівництва підземного паркінгу. Читайте також: Підземний паркінг навпроти університету Франка: у Львові продовжують розмірковувати, чи будувати об’єкт. “Однозначно, що при затвердженні і погодженні такого будівництва, потрібно буде винесення рішення на розгляд Верховної Ради та Міністерства екології, щоб врахувати всі юридичні нюанси. Моя особиста позиція, - в центрі міста паркінги не потрібні, однак за умови, коли є достатньо паркінгів при в’їзді у центральну частину, звідки люди мають можливість пересідати на велосипед і їхати, куди їм потрібно”, - сказав Юліан Михайлович. Хвилювала присутніх також і фізична можливість збудувати у Львові підземний паркінг на доволі складній території. Справа в тому, що таких масштабних проектів у місті ще не реалізовували. Однак, як пояснив Чаплінський, “Геотехнічний інститут” проводив геоекологічні дослідження ділянки, де планується будівництво підземного паркінгу. І висновок фахівців є позитивним. “Якщо подивитись на європейські міста, такі як Берлін або Лейпціг,там теж виникали ситуації, подібні до нашої, але міста свої проекти успішно реалізували. Якщо ми не хочемо навіть спробувати цього, то давайте скажемо відверто: ми нічого будувати не вміємо”, - зазначив Юліан Чаплінський. Університетська спільнота словам архітектора не повірила, вкотре заявивши про висновок вченої ради: будувати підземний паркінг на вулиці Університетській не можна через ризики підземних напірних вод, які існують на цій території. Університет готовий подати позов до суду Наприкінці дискусії головний архітектор Львова заявив, що він готовий публічно відмовитись від ідеї побудови багаторівневого паркінгу, якщо львів’яни відмовляться від автомобілів та їздитимуть на велосипедах. “Я пропоную підписати меморандум між міською радою, університетом Франка, Львівською залізницею, залізничною лікарнею та управлінням поліції домовитися: ми не їздимо на роботу на автомобілі. І тоді зробимо пішохідною зону від площі Григоренка до готелю «Дністер». І не треба паркінгу. Всі будемо їздити лише на велосипедах”, – запропонував Юліан Чаплінський та невдовзі після цього покинув залу, де тривала дискусія. Читайте також: Львів отримає майже 40 мільйонів євро на організацію безпеки дорожнього руху: що зміниться на дорогах. Присутні оплесками підтримали слова головного архітектора, однак незабаром проректор з науково-педагогічної роботи ЛНУ імені І. Франка Ярослав Гарасим заявив, що університет судитиметься з міською владою, якщо чиновники підуть наперекір їхній позиції. “Хочу сказати категорично: Львівський національний університет проти паркінгу. Це будівництво прямо порушує закони України про природоохоронний фонд. Якщо в мерії не дослухаються до нашої думки, ми подамо позов до суду щодо недотримання норм українського законодавства”, - сказав Гарасим. Джерело: 032.ua

Джерело "032.ua"


 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
 
661