Загрузка. Пожалуйста, подождите...
Главная страницаПолітика → Більше автобусів та електротранспорту: як у Львові втілюватимуть стратегію розвитку громадського транспорту

Більше автобусів та електротранспорту: як у Львові втілюватимуть стратегію розвитку громадського транспорту

27.06.2018, 15:03
Громадський транспорт називають одним із найважливіших чинників життєдіяльності та функціонування міста. Однак за часів незалежності України у Львові кількість громадського транспорту невпинно зменшувалася, галузь практично не розвивалася через постійні економічні та політичні кризи. Такі процеси призвели до катастрофічно низької якості пасажирських перевезень не тільки у Львові, а по всій Україні. Та схоже на те, що в місті Лева почали робит конкретні кроки для вирішення ситуації:  управлінці розробили стратегію розвитку громадського транспорту на найближчі 2 роки, що дозволить змінити саму концепцію цієї галузі. Журналіст сайту 032.ua спробував розібратися, як саме влада планує реанімувати транспортну галузь нашого міста та що для цього потрібно. Навіщо потрібна транспортна стратегія В мерії кажуть, що впродовж останніх 10-20 років у Львові взагалі не існувало планової концепції розвитку громадського транспорту. Наслідки такого підходу кожного дня на собі відчувають мешканці міста: різке зменшення кількості одиниць пасажирського транспорту призводить  до того, що в нинішніх реаліях автобуси, трамваї та тролейбуси просто не можуть перевести необхідну кількість пасажирів. Так, за словами заступника директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Андрія Білого, якщо у 1989 році на маршрути міста могло виїхати 927 одиниць громадського транспорту, то вже у 2017 кількість скоротилася до 631 одиниці. З постійним зростанням населення та притоку туристів, транспортна галузь втратила можливість забезпечити перевезенням всіх бажаючих. "Наприкінці минулого року ми провели дослідження та з’ясували, що за один день громадський транспорт міста перевозить до 1 мільйона людей, а пікові навантаження припадають на 08-09 години ранку – коли львів’яни їдуть з околиць міста в центр, де вони працюють.  “В діапазоні з 7 до 10 ранку ми маємо перевезти 150 тисяч пасажирів. У Львові, станом на сьогодні, є 630 одиниць громадського транспорту  – на 300 менше, ніж було у 1989 році і станом на зараз нам не вистачає 25 тисяч пасажиромісць”, - каже Білий. На його думку, зменшити навантаженість на транспорт можна було би таким чином: перенести офісні центри з центральної частини міста у віддаленні райони, або ж змістити початок робочого дня для частини населення з 09 на 10 годину. Однак посадовець визнає, що ці зміни кардинально не вплинуть на ситуацію з перевезеннями, адже місту катастрофічно не вистачає рухомого складу. Розуміючи, що наврядчи роботодавці погодяться змістити графік роботи, аби підлаштуватися під потреби міста, в мерії вирішили для початку поетапно збільшувати кількість громадського транспорту. При чому, збільшувати будуть саме комунальний транспорт, а не приватний.  Так, вже у 2018 році влада планувала закупити 50 нових трамваїв, 40 тролейбусів та 150 автобусів для комунальних підприємств АТП-1 та “Львівелектротранс”. Однак згодом в мерії відмовилися купувати нові травмаї на користь вживаних із Європи – 30 вагонів з Берліну мають прибути до нашого міста вже у серпні. Крім того, нещодавно були підписані угоди з ЄБРР на придбання нових тролейбусів та 150 автобусів у лізинг. “Вживані трамваї в 30 разів дешевші, вони ще 5-10 років можуть спокійно перевозити пасажирів. Тому, цього року ми зробили фокус на придбанні вживаних трамваїв, нових автобусів та тролейбусів. На придбання нових тролейбусів вже готується тендерна документація, в найближчий місяць тендерні торги мають відкритися. Переможця визначатимуть разом з ЄБРР та консультантом від банку, а нові автобуси будуть курсувати вулицями Львова до кінця 2018 року”, - зазначає Андрі Білий. За попередніми підрахунками, такі заходи дозволять збільшити проїзну здатність громадського транспорту на більш ніж 60%. В мерії вважають, що такі показники є достатніми для того, аби сьогоднішній попит на перевезення повністю закрити. З подальшим розвитком мережі комунального транспорту, у Львові хочуть зробити більший акцент на роботу електротранспорту. Білий називає як мінімум дві умови, чому це вигідно: екологічність та розвинута контактна мережа, що дасть можливість в майбутньому випускати на маршрути до 200 тролейбусів. Як бути з приватними перевізниками Більша частина приватних перевізників, насправді, залучає так званих орендарів на свої маршрути. Через це виникають ситуації, коли на маршрутах приватних перевізників часто-густо не вистачає автобусів. “Коли ми бачимо, що на якомусь маршруті не вистачає автобусів, це може означати, що орендар, який є власником і водієм автобусу, вирішив цього дня не виходити на рейс. І це проблема. Ми не можемо контролювати цей процес, не розуміємо як вплинути на ринок, де є 340 автобусів, які не належать одній компанії. Є два шляхи вирішення: збільшити рухомий склад на АТП-1, що дасть змогу впливати на ситуацію з транспортом. А другий – розробити правильну модель співпраці з приватними перевізниками, аби вони мали нагоду оновлювати свій рухомий склад”, вважає Білий. Натомість, керівник Асоціації перевізників Львівщини Іван Велійка в коментарі нашому виданню зазначив, що про презентовану стратегію розвитку громадського транспорту від мерії йому нічого не відомо, однак зазначив, що наміри міської влади вкладати гроші в комунальний транспорт вважає неправильним кроком. "Це гроші викинуті на вітер, комунальне підприємство не вкладені гроші назад в бюджет міста. Ми розмовляли з представниками міської влади, розповідали їм про своє бачення ситуації, що можна вкладати гроші в приватні перевезення, які потім будуть повертатися. І транспорт буде оновлюватися і комфорт перевезень підвищиться. Одак нас поки що не почули, тому я не знаю, як все буде відбуватися далі", - зазначив Іван Богданович. Чи змінюватимуть схему руху транспорту Востаннє транспорту модель Львова кардинально змінювали наприкінці 2011 року. І тепер, вже після впровадження електронного квитка, схему руху змінюватимуть знову. Вона має бути більш досконалішою та доступнішою за сучасну. Якщо зараз львів’янин може на одному з видів громадського транспорту доїхати від свого місця проживання в іншу частину міста, то після запровадження е-квитка з’явиться можливість безкоштовної пересадки з одного виду транспорту на інший.   “Така модель успішно працює в Європі, і це дозволяє гнучко змінювати кількість громадського транспорту на якомусь маршруті: на певну годину, на певну зупинку і так далі”, - каже Білий. До слова, запровадити електронний квиток у Львові планують восени 2019 року - вересні систему автоматизованої оплати перевірятимуть в тестовому режимі.  Джерело: 032.ua

Джерело "032.ua"


 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
 
258