Главная страница → Політика → Львівські водії електротранспорту потребують місць для відпочинку: чому це важливо
Львівські водії електротранспорту потребують місць для відпочинку: чому це важливо
15.06.2018, 20:04
Велика частина ДТП у Львові стається у надспекотні дні та через проблеми водіїв зі здоров’ям. Від самопочуття кермувальника транспортом залежить також життя пасажирів і якість надання послуг із перевезення. Цю проблему могло би вирішити належне облаштування кінцевих зупинок громадського транспорту кімнатами відпочинку для водіїв. Сайт 032.ua розібрався, чому важливо облаштовувати такі кімнати і які кроки в цьому напрямку уже було зроблено у Львові. Чому це важливо? Голова громадської організації “Львів’яни за електротранспорт” Антон Лягушкін розповів у коментарі для 032.ua, що робота водія громадського транспорту потребує значних як емоційних, так і фізичних навантажень. Саме тому чинне законодавство, нормативні документи в галузі міського електротранспорту (“Правила експлуатації трамвая і тролейбуса”, ДБН) передбачають для водіїв перерву на обід та відпочинок. Але для того, щоб відпочинок був повноцінним, водій повинен мати облаштоване приміщення, а не просто сидіти у кабіні чи салоні транспортного засобу. “Наразі у Львові бракує таких пунктів відпочинку і харчування водіїв. На трамвайних маршрутах № 1, 3, 6, 9 їх немає узагалі – диспетчерську на залізничному вокзалі передано місту і приватизовано іще у 2013 році. На маршруті № 3 використовувалися «підмінні» водії, тобто на час обіду трамваями керували інші водії – основний водій на обід йшов у їдальню на території старого депо на Вітовського, 57, яке не працює уже багато років. По трамвайних маршрутах діючими є пункти відпочинку на Сихові та на Погулянці”, - розповів активіст. Читайте також: "Друге життя": у Львові знайшли мистецьке застосування сміттю, - ФОТО Зі слів Антона Лягушкіна, трохи краща ситуація із тролейбусними маршрутами: до діючих диспетчерських пунктів із приміщеннями для відпочинку на Левандівці, вулицях Грінченка та Луганській минулоріч додався диспетчерський пункт на вулиці Ангеловича (неподалік пам’ятника Степану Бандері). Відповідно, не мають необхідних умов тільки водії «трійки» та «п’ятірки». “У досить оригінальний спосіб питання харчування та відпочинку водіїв вирішували у Чернігові. В цьому місті кілька старих тролейбусів переобладнали у пересувні їдальні. Ці тролейбуси завантажувалися харчами у депо, а потім виїздили на кінцеві. Під час їх стоянки водії могли смачно поїсти гаряченького і відпочити. Таку практику можна запровадити і у Львові, адже «Львівелектротранс» має кілька тролейбусів ЛАЗ-52522, які по кілька років не експлуатуються і можуть бути переобладнані у пересувні їдальні”, - запропонував Антон Лягушкін. Що кажуть в профспілці? Аби дізнатися про ситуацію зсередини, кореспондент сайту 032.ua звернувся до керівниці профспілки - ПП ЛКП “Львівелектротранс” - Наталії Калітовської, яка розповіла, що для водіїв трамваїв найбільший головний біль - це приміщення на Головному вокзалі, де колись діяв диспетчерський пункт, і який передали в оренду “з легкої руки” колишнього керівника підприємства Ореста Козака. З її слів, біотуалети, встановлені для водіїв на кінцевій зупинці “Головний вокзал”, часто використовують безхатьки - не допомагають навіть замки на дверях. Деяким водіям огидно користуватися такими умовами, але більшість користуються, на свій страх і ризик. Разом із тим, під час майбутньої реконструкції площі Двірцевої передбачено там облаштувати новий диспетчерський пункт. “Для водіїв трамваїв є нова кімната відпочинку на вулиці Вернадського, а також на вулиці Суботівській та Грінченка. Але це кімнати відпочинку дуже образно. Я працюю на підприємстві уже 18 років і пам’ятаю їдальню, де нам готували їсти, ми мали можливість помити руки, сходити в туалет…”, - розповіла керівник ППО ЛКП “Львівелектротранс” Наталія Калітовська. Читайте також: ТЕСТ: Як добре ви знаєте говірку львівських закоханих? Окрім цього, у “Львівелектротрансі” пропонують забрати зупинку біля трамвайного депо на вулиці Промисловій. “Водії мали можливість заходити там в диспетчерський пункт, користуватися туалетом і доступом до води, а наше керівництво вирішило зняти цю зупинку. Біотуалет на Промисловій невідомі особи часто перевертали, довелось прикріпити його ланцюгами до землі”, - поділилася Наталія Калітовська. Як розповіла керівник ППО ЛКП “Львівелектротранс”, у встановленому наприкінці 2017 року диспетчерському пункті на вулиці Ангеловича, є столи, крісла, туалет із душовою, бойлер, мікрохвильовка і кабінет медсестри. “Цей пункт по якості хороший, такий як на вулиці Вернадського. Я часто працюю на 8-му маршруті, там так само хороші умови, все зроблено нормально. Якщо би установили всі такі диспетчерські пункти на кінцевих - це було би дуже добре. Звичайно, хотілося би, щоб хтось і приготував їжу, бо зараз нереально щось із дому взяти - у кабіні водія 40 - 45 градусів тепла і їжа “не доживає” до обідньої перерви”, - пояснила пані Наталя. Що робиться для вирішення питання? У відповіді на інформаційний запит 032.ua речник “Львівелектротрансу” повідомив, що станом на нині, в експлуатації підприємства є 13 диспетчерських пунктів, якими щоденно користуються 250 водіїв. Йдеться про диспетчерські пункти по вулицях: Грінченка, 13 (тролейбус №13); Зеленій, 214 (тролейбус №11, 25); Вахнянина, 29 (трамвай №2, 7); Суботівській, 8а (тролейбус №12); Стрийській, 109 (автовокзал, тролейбус №3, №25); Городоцькій, 185 (всі трамвайні маршрути); Митрополита Ангеловича (тимчасова споруда, тролейбус №2,7,9,10,12); Коновальця, 109 (трамвай №2; Замарстинівській, 128 (трамвай №4,5); Городоцькій, 321; Зеленій, 477. Також діє ремонтний пункт на вулиці Руській, 18 і металевий павільйон на Шота Руставелі. Читайте також: 10 причин, чому варто відвідати 25-й Форум видавців у Львові Ще наприкінці 2017 року в ЛКП “Львівлелектротранс” наголошували на потребі облаштування приміщень для відпочинку та прийому їжі для водіїв на кінцевих зупинках електротранспорту Львова по вулицях: Чернівецькій, 1 (площа Двірцева; трамвай №1, 6, 9, 10), Ряшівській (тролейбус №3, 10), Княгині Ольги (трамвай №3, 5). Станом на нині, на підприємстві не визначили кінцевий термін облаштування цих диспетчерських пунктів. До слова, вартість облаштування тимчасової споруди по вулиці Ангеловича, яка подобається водіям електротранспорту, становила 343 тисячі 605 гривень. Що означає, облаштування аналогічних приміщень у ще трьох пунктах коштуватиме трохи більше мільйона гривень. Джерело: 032.ua
► Літо 2024 року буде таким же спекотним, як і попереднє, а потім буде "переворот", – кліматологи ► В Індонезії блискавка вбила футболіста під час матчу (відео) ► 17 лютого очікуються найбільші морози ► Шторм на Філліпінах забрав життя 6 людей ► Над Швецією з'явилось унікальне сонячне гало