На початку березня, представник первинної профспілкової організації “Львівелектротрансу” Остап Олексів, на сторінці спільноти “Варта-1” в соціальній мережі Facebook поширив інформацію про те, що трамваї та тролейбуси виробництва заводу “Електрон” систематично простоюють в депо через часті поломки, а представники заводу, на якому виготовлявся електротранспорт, не можуть належним чином усунити несправності. Журналіст сайту 032.ua вирішив поцікавитись, чому ж насправді так часто ламаються сучасні трамваї та тролейбуси. Ось що нам вдалося з’ясувати. В чому проблема У своєму дописі Остап Олеськів зазначав, що електротранспорт простоює в депо через різноманітні несправності. Зокрема, трамвай “Електрон” з бортовим № 1182 перебував в депо через те, що не міг виїхати під гору. А вагон №1183 мав проблеми з першим візком, який не розгальмовувався. “Ситуація з тролейбусами не краща: так, №№116, 118, 122 та 123 - постійно з’їжджають з маршрутів на ремонти та простоюють в депо не один день. Крім цього, вже другий рік не можуть забезпечити фіксацію відео з камер, що встановлені в трамваях і тролейбусах. Складається враження, що замість тих камер, які передбачені “Електронтранс” встановив грубий Китай і камери не відповідають тим вимогам, що передбачені реєстратором”, - пише Остап Олеськів. Скільки зафіксано поломок рухомого складу “Львівелектротрансу” з початку 2018 року. Відповідь на це питання журналісти нашого видання вирішили з’ясувати безпосередньо в керівництва комунального підприємства "Львівелектротранс". Ще на початку березня ми надіслали інформаційний запит, однак відповідь нам надіслали трохи більше ніж за місяць часу – у вівторок, 17-го квітня. Так ось, у “Львівелектротрансі” зазначають, що загалом з початку 2018 року в трамвайних вагонах виробництва СП “Електротранс” виникло 48 поломок, а в тролейбусах -72. Що кажуть водії “Львівелектротрансу”. Ми вирішили поспілкуватися з водіями електротранспорту, які кожного дня перевозять мешканців та гостей нашого міста та точно знають про проблеми трамваїв і тролейбусів “Електрон”. В розмові з журналістом нашого видання вони підтвердили, що електротранпорт сучасного виробництва справді часто ламається, а завод “Електрон”, незважаючи на скарги, не поспішає вирішувати проблеми. Тож на “Львівелектротрансі” намагаються самостійно полагодити транспорт, аби він міг курсувати вулицями Львова. Так, водій тролейбуса Михайло Горпинюк зазначає, що найбільша проблема “електронівських” тролейбусів – дверний механізм та штанги на струмоприймачах, які постійно випадають. Через це водії часто змушені зупиняти машину під час руху, аби поставити штангу на місце. “Ще одна проблема: влітку в цих тролейбусах неможливо працювати через спеку, хоча в кабіні для водія передбачені місця для кондиціонерів. На заводі знають про це, але кажуть, що встановити кондиціонери не можуть. Проблеми з дверима та зі штангами на струмоприймачах є практично на всіх тролейбусах від “Електрону”, від № від №115 до №118”, - роповідає чоловік. Слова свого колеги підтверджує ще один працівник “Львівелектротрансу”, Космин Віктор: “Є проблеми з карданами, постійна вібрація під час руху, барахлить електроніка. Наприклад, тролейбус №115 якщо постоїть хоча би півгодини, машину практично неможливо завести. Гідропідстанція, яка розташована під сидінням водія дуже гучно гуде, я практично не чую, які квитки замовляють пасажири”, - нарікає водій. Натомість, водій трамваїв з 14-річним стажем пан Сергій розповідає, що проблеми із новими трамваями з’явилися одразу після того, як новий транспорт почали експлуатувати на маршрутах. “У вагонах №№1180 1179 вибивало двигуни, ще вони часто перегрівалися. Їх відправляли на завод, де проводили заміну. Також були проблеми з операційною системою керування, коли трамвай не міг рухатися заднім ходом. Візки часто не розгальмовувалися. Проблем дійсно, було багато”, - каже він. На його думку, несправності в трамваях виникали через те, що трамвайна мережа у Львові непристосована до експлуатації сучасного електротранспорту. А ще “Львівелектротранс” в питаннях ремонту рухомого складу залежить від “Електронтрнасу”, адже комунальне підприємство немає обладнання для проведення ремонтних робіт. На заводі ж, чомусь, непоспішають усувати недоліки, які були допущені під час будівництва. Що кажуть на заводі “Електрон” В “Електроні” вважають, що головна проблема для електротранспорту у Львові в тому, Cтан колій створює надмірні вібрації на навантаження, які негативно впливають на вузли та деталі ходової частини трамваїв. Провисання контактної мережі є постійною причиною поломок пантографів через зачеплення за поперечні стяжки. “Наприклад, в трамваях “Електрон”, які курсують в Києві, встановлені пантографи, аналогічні нашому місту, але в столиці такої проблеми не існує взагалі. Свого часу мав місце й людський фактор при виконанні персоналом «Львівелектротрансу» регламентного технічного обслуговування, що нерідко поводувало вихід з ладу агрегатів. Однак після укладення угоди на сервісне обслуговування трамваїв, тролейбусів та електробуса працівниками СП «Електротранс» ситуація різко змінилася в кращу сторону”, - розповідає генеральний директор СП «Електронтранс» Василь Пецух. Щодо інформації, яку опублікувала профспілка “Львівелектротрансу”, то Пецух зазначає, що трамваї №№ 1182 та 1179, які раніше простоювали в депо, вже курсують на своїх маршрутах. Інший електротранспорт перебуває на плановому ремонті. “Трамвай №1180 наразі проходить плановий ремонт (там змінюють пошкоджені панелі облицювання та настилу підлоги після ДТП, профілактика візків, заміна бандажів). Вагон № 1183 – ремонтується (занижена потужність тягових двигунів); №1184 – очікує на планове обточування бандажів. Трамвайний вагон №1179 перебуває в експлуатації з серпня 2013 року (гарантійний термін закінчився у вересні 2015 року), а трамвайний вагон №1180 - з жовтня 2014 року (гарантійний термін закінчився у листопаді 2016 року).”, - зазначив Пецух. Читайте також: трамвайний секонд-хенд: чи варто Львову закуповувати вживані трамваї з Європи. Генеральний директор “Електронтрансу” також розповів, що підприємство готове обладнати в депо додаткові нові робочі місця, що дозволить значно скоротити час на проведення ремонтних робіт. А ще пан Пецух радить “Львівелектротрансу” в майбутньому під час проведення торгів, замовляти запасні комплекти частин для електротранспорту. “Поставка запасних частин не була замовлена замовником в умовами тендерів. А ці комплекти потрібні для якісного післягарантійного обслуговування трамваїв. Запчастини доводиться замовляти окремо, а на їх доставку потрібен певний час”, - каже Пецух. Наразі на “Електронтрансі” працюють над усуненням проблем із штангами для струмоприймачів. Для цього підприємство вже замовило головки струмоприймачів нового покоління. “На трьох тролейбусах заміни вже проведені, а на інших будемо робити це поступово, згідно з технічним оглядом даних тролейбусів, аби не знімати їх з маршрутів”, - розповіла речниця концерну “Електронтранс” Лідія Табаркевич. А от на встановлення кондиціонерів в тролейбусах №№115, 116, які курсують вулицями нашого міста, сподіватися не варто: наявність обладнання не було передбачено тендерними умовами.
► Літо 2024 року буде таким же спекотним, як і попереднє, а потім буде "переворот", – кліматологи ► В Індонезії блискавка вбила футболіста під час матчу (відео) ► 17 лютого очікуються найбільші морози ► Шторм на Філліпінах забрав життя 6 людей ► Над Швецією з'явилось унікальне сонячне гало