Загрузка. Пожалуйста, подождите...
Главная страницаПолітика → Людмила Калабуха – про те, як розкрутити успішний україномовний бізнес в інтернеті та знайти щастя у житті

Людмила Калабуха – про те, як розкрутити успішний україномовний бізнес в інтернеті та знайти щастя у житті

13.04.2018, 20:40
На сайті 032.ua триває спецпроект “Історії успіху львів'ян, що надихають”, у рамках якого ми впродовж кількох місяців спілкуватимемось із мешканцями Львова, які займаються улюбленою справою, створюють нетипові проекти або успішний бізнес. Цього разу героїнею нашого проекту є Людмила Калабуха – коуч, бізнес-тренер та бізнес-експерт топових ЗМІ, яка відвідала 41 країну світу та видала бестселер про продажі та переговори - “Почніть говорити “НІ”.   Людмило, розкажіть, чому Ви вирішили стати бізнес-тренером та як Вам це вдалося? У мене успішний досвід підприємця: ювелірний та зообізнес, які я створила без копійки стартового капіталу і без будь-яких зв’язків. Мій 20-річний досвід в продажах і переговорах – неймовірна школа. І я бачила, як деякі люди робили просто стратегічні помилки у веденні бізнесу, у переговорах та продажах. Я хотіла допомогти їм, тому підходила до них і розповідала, що і як краще та потрібно робити, аби вони досягли успіху і щастя. Всі уважно слухали, дякували, але насправді ніхто нічого не робив. Відповідно, і результату не було. Я дивувалася і не могла зрозуміти спершу причини? Адже за мною стоїть такий досвід, така історія! Як Ви думаєте, чому не було результату? Мабуть, люди не цінували ці знання, бо отримували безкоштовно. Таке часто трапляється…   Абсолютно правильно. І мені було від цього дуже сумно. Я дуже хотіла, щоб люди, яким я передаю свої знання, отримували результат, тому я стала бізнес-тренером і створила свій третій – тепер вже консалтинговий бізнес. Я стала за свої поради брати гроші і тепер всі до них дуже дослухаються, роблять все, що я рекомендую, та мають результати, якими я дуже пишаюся.   Скажіть, а як відреагували ваші рідні та друзі, коли почули, що Ви будете бізнес-тренером? Моя діяльність, як бізнес-тренера та онлайн-консультанта в інтернеті почалася ще в 2013 році, коли драматичні події у нашій державі тільки набирали обертів. Я вирішила, що робитиму все виключно українською мовою. І стала першим і єдиним україномовним бізнес-консультантом в інтернеті, а зараз – я єдина, хто веде на онлайн-просторах блог про продажі та переговори лише українською. А коли почалися події 2014 року багато моїх друзів та колег мені писали, щоб я не впроваджувала свою діяльність українською мовою. Вони аргументували це тим, що я в інтернеті не матиму успіху і що немає пошукових запитів українською – лише російською і англійською. Мені казали: “Яке вітчизняне підприємництво ти збираєшся розвивати? Його не буде! Та й України скоро не буде”. Втім, я вірила у свою справу, в себе, а, головне - я вірила в Україну! І, як бачите, мала рацію. Сьогодні мій блог про продажі та переговори читають у 50 країнах, без копійки реклами і просування. От вчора написала читачка з Середньої Азії (вона використовує гугл-перекладач), дякувала і повідомила, що для неї стали дуже цінними мої рекомендації. Це був справжній тест на дружбу – те, як люди реагували мою діяльність як бізнес-тренера. І цей тест пройшли далеко не всі.   Ви працюєте із людьми різних професій. На Вашу думку, які сфери бізнесу сьогодні є найбільш перспективними?   Як бізнес-тренер, я розумію це запитання, як у якій професії можна заробити гроші. Правильно?   Так. Ви, напевно, здивуєтеся, але зараз гроші можна заробити всюди. У наш час можливостей, які надає інтернет, будь-яка, я наголошую, будь-яка діяльність може приносити гроші і визнання. Для успіху потрібні тільки дві складові: експертність в темі і грамотний піар своєї діяльності. А якщо, наприклад, хтось хоче стати бізнес-тренером, з чого він має почати? Бути практиком у своїй темі. Бізнес-тренером не може бути людина, яка прочитала кілька книг, пройшла з десяток різних тренінгів і вирішила, що вже може когось чомусь навчати. Тільки практик, тільки людина, яка “переїла всіх собак та котів”, може бути експертом, що передає свій досвід іншим. І однозначно, потрібно мати грамотний професійний піар, як онлайн, так і офлайн. Сьогодні у Вас більше 5 тисяч друзів у Фейсбуці, ще 8 тисяч осіб стежить за Вашою сторінкою. Розкажіть, як Вам вдалося досягти такої популярності у соціальних мережах? Коли я почала користуватися соцмережами, то не дуже добре в них розбиралась, втім, одразу усвідомила, що без професійної присутності там жодна діяльність неможлива. Станом на 2013 рік я не була зареєстрована в жодній соцмережі, тому почала запрошувати фахівців, яких просила вести мої сторінки за мене. Платила їм за це великі і дуже великі гроші. Та, на жаль, результат був невтішний: 2 лайки під постами – мій і фахівця, який цей пост виклав. Мене категорично не влаштовувала ситуація, яка склалася, тому я вирішила працювати над цим питанням самостійно: пройшла всі можливі і неможливі навчання, й виробила власну систему. Так я стала експертом з органічного просування проектів і брендів в соцмережах, запрошеним спікером десятків форумів та конференцій, в тому числі і міжнародних, з інтернет-маркетингу. Сьогодні, коли я розповідаю про свій шлях, мені аж самій не віриться, що я його пройшла за такий короткий час. До речі, коли я писала свою книгу “Почніть говорити НІ: як упевнено відмовляти і викликати повагу”, то радилася із людьми у соціальних мережах: питала чи вставляти ту чи іншу історію, запитувала чи писати про той чи інший бік “Ні” в нашому житті. Коли я здала рукопис у видавництво, то опублікувала пост із проханням друзів та підписників допомогти вибрати фото, яке поставити на обкладинку. І за годину в мене було 6 тисяч коментарів. 6 тисяч! А мій нещодавній пост про 100-річну бабусю, яку я зустріла на пл. Ринок і нашу із нею 5-ти хвилинну розмову, зібрав кілька десятків тисяч лайків, стільки ж поширень та коментарів. Його перепостили більш ніж десять новинних ресурсів, зняли кілька сюжетів по телебаченню.   На Ваш погляд, що ще, окрім грамотного піару на стадії написання, зробило Вашу книгу настільки популярною? Наскільки мені відомо, довго вона не залежується на книжкових крамницях... Так, це правда. Моя книга “Почніть говорити “НІ” зібрала аншлаги на презентаціях в 11 містах України, номінована на кращу книгу України 2017, 6 тижнів трималася в топ-продажів в усіх книгарнях. На презентації, під час 24-го Львівського Форуму видавців, було стільки людей, що вони сиділи та стояли на всіх можливих поверхнях. І така сама історія була у кожному місті. Я цим насправді пишаюся. А успішною книга стала не тільки завдяки грамотному піару, а ще й тому, що я пишу про свій досвід та досвід своїх друзів – наших сучасників. Даю конкретні дієві поради та інструменти, як грамотно відмовляти в ситуаціях, які вам не потрібні і зберігати при цьому душевний спокій, добрі стосунки та викликати повагу. Я написала цю книгу для того, щоб все більше людей ставали успішними і могли вчасно та грамотно сказали "Ні" всьому тому, що їм заважає бути щасливими, рухатися вперед, перемагати. Мою книгу уже розвезли по чотирьох континентах і з усіх куточків світу мені пишуть люди, як вона змінює їхнє життя.   Писати блог, постійно подорожувати, спілкуватись із підписниками і клієнтами – це все забирає багато часу. Як Ви плануєте свій час? Я використовую десять технік тайм-менеджменту. Про них довго розповідати, але я детально описала їх у своїй статті, яку опублікувала на своєму сайті. Впевнена, що читачі знайдуть для себе прості дієві інструменти. Що б ви порадили нашим читачам, щоб стати успішними у своїй справі і фінансово незалежними? Вірити в себе, ставати кращими у своїй справі і використовувати всі можливості для просування та піару, які дає теперішній час. Зараз час можливостей, і доля кожного – його власний вибір. І ми самі – не держава, не батьки, не сусіди чи злий керівник на ненависній нудній роботі – творці своєї долі. І тільки ми несемо відповідальність за все, що і як відбувається у нашому житті. Автор: Ірина ТРУШ. Фото із особистого архіву Людмили Калабухи

Джерело "032.ua"


 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
 
312