Загрузка. Пожалуйста, подождите...
Главная страницаПолітика → Книжковий Арсенал – 2016: В Україні зароджується мода на книги

Книжковий Арсенал – 2016: В Україні зароджується мода на книги

04.05.2016, 10:57
Матеріал розміщено у №16-17 журналу Корреспондент від 29 квітня 2016 року.
1. У чому принципові відмінності Книжкового Арсеналу – 2016 від минулорічного? Чи можна за його результатами сказати, що українці стали більше читати?
- Є кілька відмінностей. По-перше, нових книг у цьому році менше, ніж у минулому. І якщо пересічний читач, побачивши асортимент виставки, вигукне: "Ой, як багато книг!", то професіонали книжкового ринку скажуть: "Як мало нового!". Для нас, видавців, зараз кожна нова книга – знакова. По-друге, зросла якість продукції українських видавців – стали краще і дизайн, і поліграфія. Це сталося, тому що книжковий ринок скорочується і на ньому залишився досить вимогливий покупець. Йому важливіша якість, ніж ціна. Третя відмінність полягає в тому, що в цьому році стався перелом – київським читачам стало все одно, якою мовою читати – російською чи українською.
2. Тобто видавати книги українською мовою стало вигідно?
- Можу сказати, що частка україномовних читачів зростає щороку на 1,5-2%. І цей темп не змінюється.
3. Часто читачі скаржаться, що ціни на нинішньому Книжковому Арсеналі були на порядок вищі за торішні. Чи багато з тих, хто прийшов на виставку, купили книги? Або більше було таких, хто хотів познайомитися з авторами, поспілкуватися з однодумцями, але вирішив не витрачати гроші?
- У порівнянні з минулим роком ціни зросли на 25-30%. Це природне підвищення, тому що книжковий бізнес не відразу реагує на стрибок долара. Я можу припустити, що в цьому році ціни зростуть ще на 30%. Що стосується рівня покупок, то в цьому році тих, хто прийшов купити, було більше, ніж у минулому.
4. Черги на Книжковий Арсенал – 2016 вселяють надію на те, що Україна починає більше читати. Чи так це? І чи всі з тих, хто придбав книгу на виставці, прочитають її? Можливо, вони роблять покупку лише тому, що відвідувати Арсенал стало модно? І, нарешті, чи можна казати про любов українців до книги тільки зважаючи на жителів столиці?
- Упевнений, купуючи книги, люди розраховують їх прочитати. Але потім початковий порив проходить і деякі з них забувають про покупку. Однак той факт, що у нас взагалі з'явилася мода ходити на Книжковий Арсенал і купувати книги, – це дуже добре. І дійсно вселяє надію. Торкнеться ця мода всієї України? Потрібно розуміти, що в більшості європейських країн книги читають, як правило, у столиці і двох великих містах. Україна на цьому тлі – далеко не в гіршому становищі. 
У нас Харків поки що більш читає, ніж Львів, хоча він динамічніше розвивається в цьому напрямку. Багато читають у Дніпропетровську, Вінниці, Івано-Франківську
У нас Харків поки що більш читає, ніж Львів, хоча він динамічніше розвивається в цьому напрямку. Багато читають у Дніпропетровську, Вінниці, Івано-Франківську.

На жаль, в Одесі кількість проданих книг на душу населення прагне до нуля. А в таких містах, як Чернігів та Черкаси, слово "книга" взагалі, по-моєму, незнайоме людям. При цьому у нас досить багато читають у райцентрах. Мабуть, у маленьких містах у людей більше вільного часу. Щоправда, там надають перевагу іншій літературі. Провінції не потрібні актуальні новинки, там переважно цікавляться російськими романами і детективами за низькими цінами.
5. Книговидання в Україні поки що не вийшло на рівень надприбуткового бізнесу. Чи є у нього перспективи, враховуючи зростання інтересу споживача до книг?
- Цього не трапиться, поки в країні не з'явиться законодавство з боротьби з електронним піратством. До того часу книги не будуть бізнесом ні для видавців, ні для авторів, ні для торговців. Піратство в музиці, літературі, комп'ютерних програмах та іграх вбиває інтелектуальну сферу. На жаль, реальних кроків у вирішенні цієї проблеми я поки що не бачу. Було кілька законопроектів про посилення відповідальності за порушення авторських прав, які провалилися на рівні Кабміну. Ще два зараз розглядають у комітетах Верховної Ради. Але жоден з них не покладає відповідальності на споживачів краденої продукції. А поки українці вважають піратський контент прийнятним і не відчувають своєї відповідальності за те, що відбувається, проблему не вирішити.
***
Цей матеріал опубліковано в №16-17 журналу Корреспондент від 29 квітня 2016 року. Передрук публікацій журналу Корреспондент у повному обсязі заборонено. З правилами використання матеріалів журналу Корреспондент,опублікованих на сайті Корреспондент.net, можна ознайомитися тут.

"korrespondent.net"


 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
 
162