Загрузка. Пожалуйста, подождите...
Главная страницаГосподарка → Степан Барна: в основі масштабного оновлення освітньої сфери – не лише форма, а й зміст!

Степан Барна: в основі масштабного оновлення освітньої сфери – не лише форма, а й зміст!

06.04.2018, 16:45
Збільшення фінансування, покращення матеріально-технічної бази та інфраструктури, початок непростих, але вагомих реформ – торкнулися й освітньої сфери Тернопільської області. За останні три роки активної та продуктивної діяльності обласної адміністрації на чолі з головою ОДА Степаном Барною ми маємо чим пишатися – це нові та оновленні школи, наповненні не лише формою, а й змістом; це нові садочки та відкриття додаткових груп; це сучасні лабораторії у професійно-технічних училищах з новим устаткуванням для здобуття фахових професій. А також інклюзивні класи, в яких дітки з обмеженими потребами навчаються разом із своїми однолітками. « П ріоритет в освіті – оснащення шкіл сучасними кабінетами» Аналізуючи кожен напрямок окремо, говоримо, що лише за минулий 2017 рік, на Тернопільщині вдалося здати в експлуатацію школу-довгобуд І-ІІ ст. у селі Горигляди Монастириського району. Будівництво об’єкту розпочалося ще у далекому 1990 році і через відсутність фінансування було призупинено. Лише протягом останніх двох років, за ініціативи голови Тернопільської ОДА Степана Барни, вдалося відновити фінансування й забезпечити реалізацію проекту у повній мірі. Крім того, за минулий рік в області реалізували близько 30 проектів з відбудови та ремонтів шкіл та дитячих садочків, активно впроваджували енергозберігаючі технології: перевели на альтернативні види палива майже 30 паливних котелень, замінили на енергозберігаючі понад 2 тис. вікон та понад 3 сотні дверей. А за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку та на умовах співфінансування оновили та модернізували 6 навчальних закладів! Зокрема, у 2017 році нове «обличчя» отримав гуртожиток Чортківського державного медичного коледжу, де було проведено утеплення фасадів та влаштування шатрового даху. У Бережанському районі у Вербівському НВК «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ст. – дошкільний навчальний заклад» реалізували енергоефективний проект розвитку, який передбачив реконструкцію системи опалення з встановленням енергоефективних котлів на альтернативних видах палива та заміні покрівлі з утепленням фасаду. У Бучацькій ЗОШ І-ІІІ ст. №2 здійснили капітальний ремонт щодо впровадження енергозберігаючих технологій з утеплення фасадів. Реконструювали й загальноосвітню школу І-ІІІ ст. у селі Почапинці Тернопільського району. А також здійснили капітальний ремонт – утеплили фасади, замінили покрівлю та вікна на енергозберігаючі у Кременецькому НВК «Кременецька ЗОШ І-ІІІ ст. №5 – дошкільний навчальний заклад» та в Оліївській ЗОШ І-ІІІ ст. Зборівського району. Зміни від таких робіт уже відчутні й не лише завдяки тому, що в класах тепер тепло і затишно, а й тому, що це дозволяє значно економити на енергоносіях! Також у школі в селі Урмань, що на Бережанщині, учням тепер тепло та комфортно навчатися. А завдяки встановленій модернізованій системі опалення – це ще й економічно вигідно. Там перекрили дах. Старі вікна вже замінили на нові. Встановили нову систему опалення та паливні котли на дровах. «Надалі для нас залишається пріоритетом в освіті – оснащення шкіл сучасними кабінетами», – наголосив очільник Тернопільщини Степан Барна. За його словами, реформи відбуваються в країні, і ми на Тернопільщині намагаємося утримувати в цьому напрямку лідерство. «Надважливим є те, що протягом останніх двох років ми створили 26 опорних шкіл. Це дозволило залучити на оснащення кабінетів хімії, математики, біології та географії відповідно до сучасних вимог і новітніх методик викладання значні фінансові ресурси! Також ми закупили 2,5 тисячі нових комп’ютерів. Водночас, завдяки державним програмам, ми придбали 51 шкільний автобус. Результат – потреба області у довезені дітей до навчальних закладів забезпечена на понад 90%, тобто залишається зовсім трохи. А тому допрацьовувати будемо протягом 2018 року», – поінформував Степан Барна. « Інклюзивна освіта – це пріоритет держави » Також, як наголосив очільник області, акцент сьогодні робиться й на інклюзивній освіті, мета якої полягає в забезпеченні кращого доступу до освіти дітям з особливими потребами. Загалом на Тернопільщині у 2017/2018 навчальному році функціонують 35 загальноосвітніх навчальних закладів з 61 інклюзивним класом, 1 спеціальна школа, 3 спеціальні школи-інтернати, 3 навчально-реабілітаційні центри та 2 навчально-виховні комплекси. Навчатимуться в інклюзивних класах 79 дітей з особливими освітніми потребами, а це майже на 50% більше, ніж торік. «Дитячі садочки – важлива складова розвитку та виховання дітей» 2017 рік став знаковим для розвитку та розширення мережі дитячих дошкільних навчальних закладів. У селі Городище Козівського району та у селі Жабиня Зборівського району відкрили два новозбудованих садочки. Крім того, у 8 населених пунктах відкрили ще додаткові групи на загальну кількість 209 дітей. Також у 2018 році завершать садочки у селі Стінка Буча ц ького району, (80 місць), в Горигляд ах Монастириського району (40 місць) та в Нагірянці Чортківського району. «Працюємо над переобладнанням 17 лабораторій професійно-технічних училищ» В області працюють над зміною неефективної «радянської» системи профтехосвіти. Так, 2017 рік дозволив на Тернопільщині відкрити 3 сучасні лабораторії у Тернополі, Кременці та Заводському . На базі Тернопільського ВПУ №4 відкрили сучасну лабораторію для малярів та столярів у співпраці з фірмою «Sniezka». На умовах співфінансування, за рахунок коштів компанії та навчального закладу, облаштували кабінет для теоретичної підготовки з використання матеріалів «Sniezkа», навчальну майстерню, а також кабінет і навчальну майстерню для використання лакофарбових матеріалів фірми «VIDARON», які входять в систему «Sniezka». На базі Кременецького професійного ліцею запрацював сучасний навчально-практичний центр для швачок, кравців та закрійників. На модернізацію та оновлення матеріально-технічної бази лабораторії з Державного бюджету виділили 330 тис. грн. та 100 тис. грн. – з обла сного бюджету. Третю сучасну лабораторію відкрили на базі Чортківського вищого професійного училища. Тепер у навчальному закладі готують монтажників санітарно-технічних систем та устаткування. На створення навчально-практичного центру, модернізацію та оновлення матеріально-технічної бази з державного бюджету виділено 628 тис. гривень та 600 тис. грн. – з обласного бюджету. « Політика обласної адміністрації в галузі освіти має дві пріоритетних складових: це якість надання освітніх послуг та трудова зайнятість випускників. Саме тому нам потрібні фахівці робітничих професій, щоб конкурувати на ринку праці. Професійно-технічна освіта в області повинна працювати. І для цього ми вкладаємо кошти в сучасні лабораторії», – акцентував Степан Барна.

Джерело "0352.com.ua"


 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
 
158