Загрузка. Пожалуйста, подождите...
Главная страницаГосподарка → Велорух в Івано-Франківську: думки та поради відомих велосипедистів міста

Велорух в Івано-Франківську: думки та поради відомих велосипедистів міста

28.05.2016, 15:30

Сьогодні, 26 травня, іванофранківці відзначають Всеукраїнський велодень 2016. Щороку кількість любителів велоруху у місті зростає, а Франківськ стає все більш доступнішим для керманичів двоколісних. З нагоди спортивного свята кореспондент 0342.ua вирішив поспілкуватися з відомими велосипедистами Івано-Франківська та дізнатися чи справді на їхню думку Франківськ є веломістом і що варто знати нашим велосипедистам.

Цікаво, що усі вони зійшлися в одному... У чому саме? Читайте у нашому інтерв'ю...

Наталя Каблюк, фотограф

Велосипед "Schwinn Hollywood" Наталії подарував чоловік на День народження 2 роки тому. Марку велосипеда обирала дуже довго і хотіла саме його. До того часу вона не їздила на велосипеді років 10 років. Зараз їздить щодня від початку велосезону до його завершення.

Як на твою думку міняється велоінфраструктура міста? Чи ті велодоріжки, які роблять у нас відповідають потребам велосипедистів?

Думаю, що велоструктура міста міняється в позитивну сторону, бо розмови про це — вже добре. Хоча є і мінуси. Це запарковані на вже існуючих велодоріжках автомобілі та пішоходи на велопереїзді, як наприклад біля Люм'єру.

Які на твою думку небезпечні зони для велосипедистів і навпаки?

Небезпечними для себе вважаю зони на широких дорогах і перехрестях, коли вимкнений світлофор (біля Арсену) та виїзд з Грюнвальдської на Привокзальну.

Що порадиш франківським велолюбителям?

В першу чергу пораджу повчити ПДР, оскільки велосипедист є повноцінним учасником дорожнього руху і повинен дотримуватись правил. За відсутності велодоріжок доводиться їздити по дорогах (а не тротуарах). Особисто мені спочатку було трішки страшно, але оскільки я керую і автомобілем, то знаю правила і дотримуюсь їх. Ніколи не стикалась з тим, щоб хтось "підрізав" мене, коли я їду на велосипеді, або створював ще якісь небезпечні ситуації. Франківські водії навпаки досить культурні і толерантні, коли бачать, що ти разом з ними стоїш на "червоному світлі" світлофора. Також рекомендую обзавестися "світлом" для свого двоколісного, щоб вас було видно на дорозі в темний період доби, а також дзвіночком задля попередження наїздів на не уважних пішоходів. За кордоном всі ці деталі є обовязковими для керування велосипедом, а у нас ще не всі цього дотримуються.

 13022423_10204551064575169_1141072834_n

Володимир Чорноус, викладач ПНУ, екс-депутат Івано-Франківської міської ради

Їздить велосипедом вже 45 років — з чотирирічного віку і відтоді вважає його найкращим видом транспорту. Має два велосипеди: старенький гірський Giant (для зими і негоди) та шосейник Pinarello — для їзди з вітерцем. Купував обидва в Івано-Франківську. Каже,що тепер, на щастя, це не є проблемою.

Як колишній чиновник, як ви бачите велоінфраструктуру міста у найближчі 3 роки?

Переконаний, що велосипедизація Івано-Франківська триватиме успішно, адже має місце плідна співпраця велосипедної спільноти та відповідних міських чиновників, серед яких багато молодих людей із прогресивними поглядами. Ви ж бачите: облаштовуються нові велодоріжки та велосмуги на вулицях Галицькій, Тичини, Набережній. Чекає своєї черги Вовчинецька. З'являються численні велопарковки, зокрема, у нас в Прикарпатському юридичному інституті — аж на 16 місць.

Неодноразово звучали амбітні заяви, що Івано-Франківськ стане велостолицею України, а то і Європи. Як ви їх оцінюєте і які ваші прогнози?

Попри сказане вище, я доволі скептично оцінюю заяви про майбутню велостолицю України. Самого бажання велоентузіастів замало, якщо ні мер, ні міські чиновники не почнуть особисто щодня їздити велосипедом на роботу. Я у свій час навіть депутатський запит подавав з тим, щоб принаймні один день на тиждень заборонити посадовцям МВК користуватися службовим транспортом. Повірте, у такому випадку відразу би знайшлися і бюджетні, і спонсорські кошти на облаштування велодоріжок! Зрештою, для початку потрібно (за прикладом Львова) запровадити посаду радника міського голови з питань розвитку велоінфраструктури.

Що порадите франківським велосипедистам?

Всім велолюбителям хочу побажати: полюбіть себе — потурбуйтесь про власну безпеку Повірте, будь-які зусилля влади, активістів і навіть водіїв автотранспорту будуть марними, якщо ви не подбаєте про себе самі. Тому неухильно дотримуйтесь Правил дорожнього руху та обов'язково позначте себе у темну пору доби (передні й задні ліхтарі, блимавки, світловідбиваючий одяг тощо). І тоді велопрогулянка даруватиме вам лише приємні враження та насолоду від руху!

260322_182888238434243_8315570_n

Катерина Чередніченко, організатор жіночих велопарадів

Їздить на крос-кантрійному велосипеді "Kellys" (рама рідна а все решта —  збірне). Керує двоколісним з семи років.

Як виглядати стильно на двоколісному? Ваші поради з «дрес-коду» для франківчанок?

Багато хто думає, що для їзди на велосипеді потрібно обов'язково вдягати спортивний костюм, але це не так. Тут головне зручний одяг та власне відчуття стилю та сучасних трендів. Власне, на дівочих велопарадах можна переконатися що сукня і велосипед — це цілком поєднувані речі.

Які велосипеди, на вашу думку, більше підходять франківчанкам для їзди по місту: спортивні чи суто жіночі «з корзинкою для сумочки»?

Оскільки наше місто досить рівнинне, то ідеальним, як на мене, є дамський велосипед. Я й сама про такий мрію. Однак, якщо вам захочеться робити виїзди за місто —  то тут, звісно, доречніший буде гірський велосипед. Але кожен обирає згідно свого бюджету та побажань.

Що порадите нашим велосипедисткам?

Вчити Правила дорожнього руху та зважати на свою безпеку на дорозі —  бути "видимим" у вечірній час та частіше використовувати велосипед замість авто.

998989_485836788159223_207004424_n

"0342.com.ua"


 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
 
194